2011. december 10., szombat

Gyömbér

Mai váráslás közben megakadt a szemem valamin. Egy gyömbéres rekeszen. Habár hajmeresztőnek tűnt az ára, de egy kis darab gyökérnek nem nagy a súlya, ráadásul már rég terveim között volt, hogy veszek, így vettem is ma egy jó nagy marokra való, egész gyömbért. Utánaolvastam hogy a legegyszerűbb teát készíteni belőle, és el is kezdtem kifőzni.

Mielőtt elemezném avagy mesélnék a teáról, íme egy kis érdekesség a gyömbérről és a gyömbérteáról: 

A gyömbér teát már évezredek óta alkalmazzák gyógyászati célokra. A népi gyógyászat úgy tartja, hogy hatásos segítség hányingerre, megfázásra, különböző ízületi fájdalmakra és emésztési problémákra is.
A gyömbér évelő, egyszikű, gumós növény, mely elsősorban Ázsiában őshonos, de üvegházban bárhol termeszthető. Ez az egyik legelterjedtebb gyógynövény a világon, köszönhető ez annak, hogy fűszerként is igen jól használható.
A gyömbér jellegzetes illatát és ízét, a benne lévő illóolajnak, a bizabolénnek, továbbá a shogaoloknak, és a gingeroloknak köszönheti. Tartalmaz még cukrot, gyantát, gyantasavat, keményítőt, némi vitamint (B1, B2, B3, B5, B6, B9, C) és ásványi anyagot (kalcium, vas, magnézium, foszfor, kálium, cink). Érdemes tudni, hogy a gyömbér hatóanyagainak nagy része közvetlenül a héja alatt van, így ne hámozzuk meg vastagon, inkább csak mossuk meg jó erősen.

A gyömbér tea pozitív hatásai:
- jól alkalmazható hányinger esetén (kivéve a terhességi rosszullétet),
- gyulladáscsökkentő hatású, így jó meghűlésre, torokfájásra,
- jó vértisztító,
- csillapítja az izom és ízületi fájdalmakat,
- segítséget nyújt emésztési bajoknál,továbbá jó étvágyjavító is,
- erősíti az immunrendszert,
- csökkenti a (rossz) koleszterin szintet,
- javítja a memóriát.
A gyömbér tea fogyasztása:
Aprítsunk fel egy kis darab gyömbért (előtte jól mossuk meg, vagy hámozzuk meg, de vékonyan) és főzzük meg fél liter vízben fél órán keresztül. Jól édesíthető mézzel.



És akkor következzen az én "elemzésem":

Körülbelül egy fél hüvelykujjnyi gyömbért vékonyan meghámoztam, fél liter vízben fél óráig főztem. Egy kis csészébe töltve belőle megízesítettem egy kis mézzel, és belekóstoltam. Elsőre meglepő volt, hogy a tea csípett. Nem erősen mint egy paprika, viszont érezhető volt a nyelven és a torokban az apró kis csipkedések, valamint a kis méztől édes lett. Tettem mellé egy picike citromlevet. (anyum javaslatára forraltunk hozzá még egy kicsi vizet). Ajánlom mindenkinek a figyelmébe, hogy saját ízlése szerint kísérletezze ki, hogy mennyi méz és mennyi citromlé (vagy egyéb édesítő) kell a teába.
Mint rájöttem ennyi gyömbérhez kényelmesen lehet egy vagy akár még másfél liter vizet is használni, így lágyabb ízt kapunk, mint elsőre ez az erősebben csípő íz. Nem volt kellemetlen, csak meglepő. Aki erős gyömbérteát szeretne kapni, az nyugodtan főzze fél literrel majd úgy ízesítse kedvére.

A színe először aranysárgás volt, majd egy kis citromlé hozzáadása után ez fakult, halványabb sárga színű lett. Az íze akkor is enyhén csípőkés marad ha ízesítjük, viszont ez jót tesz a toroknak, ezért is mondták talán, hogy jó megfázásra.

Összességében nekem nagyon is tetszett ez a tea, igazi téli italt lehet belőle mindenféle variációval készíteni. Például egy nagy adag teához tehetünk narancskarikát, esetleg citromkarikát, tehetünk mellé egy csepp fahéjat, vagy más fűszereket, kedvünk és ízlésünk szerint lehet ebből az egyszerű, egészséges italból valami különlegeset alkotni.

Jó teázást kívánok mindenkinek! :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzenőfal

Közlemény

Szeretném felhívni minden engem olvasó figyelmét, hogy az elemzések, a tulajdonomat és a szellemi termékemet is képezik, ezért ha valaki lementi, kimásolja és feltölti máshová, hogy megossza másokkal, az előtte kérdezzen meg, vagy inkább csak hivatkozzon az én oldalamra, bejegyzéseimre, mert az sokkal egyszerűbb és emberségesebb. Köszönöm!

Blog Archive

Zene teázáshoz

Egyéb érdekességek

Elérhetőség

Szeretnél elemzést kérni? Vagy érdeklődi? Esetleg kérésed, kérdésed lenne az oldallal kapcsolatban? Írj nekem a:
titi122[kukac]gmail.com
e-mail címre bátran!

Blogok, amiket olvasok

Címkék

tea (6) új (3) Teekanne (2) ajándék (2) friss (2) karácsony (2) leltár (2) teák (2) Darky (1) Granny's Finest (1) Gyömbér (1) Magyarország (1) Mikulás (1) angyalka (1) bodza (1) bubu (1) bővítés (1) citrom (1) csomag (1) elemzés (1) finomság (1) gumicukor (1) kezdet (1) lista (1) magyar nyelv (1) minden (1) méz (1) receptek (1) restart (1) sensei (1) sütik (1) teáim (1) torta (1) vers (1) videó (1) érdekesség (1)

Összes oldalmegjelenítés

Üzemeltető: Blogger.

Rendszeres olvasók